איך להתמודד עם חרדה חברתית?

איך להתמודד עם חרדה חברתית?
בסרטון זה תיחשף לסימפטומים הדומיננטיים המייצגים מצב של חרדה חברתית,
הסבר על מהי חרדה חברתית וכיצד ניתן לשנות את החשיבה והתקשורת הפנימית שלנו
כדי להתגבר על חרדה חברתית באופו טבעי ועצמאי. 
 
 

מהי חרדה חברתית?

אנשים אשר סובלים מחרדה חברתית חוששים ואף פוחדים להיות בפוקוס מול קבוצת אנשים או מול דמות סמכותית
זה יכול להיות מול הבוס, בראיון עבודה או בדייט אך גם בסיטואציות מול אנשים לא מוכרים אחרים לדוגמא: המוכר מסופר או בחנות הבגים,
בדרך-כלל אנשים אשר סובלים מחרדה חברתית מרגישים כי הם לא סומכים על אנשים, פוחדים להפגע בדרך כזאת או אחרת ולכן נמנעים מיצירת קשרים חדשים.

כיצד מתבטאת חרדה חברתית?

  • ביישנות

  • דימוי עצמי נמוך וחוסר ביטחון

  • תזוזות עם הידיים מתוך אי-נוחות וחוסר שקט

  • רצון לסיים מהר את הסיטואציה, דיבור קצר וענייני

  • קושי להסתכל בעיניים לבן השיח שמולנו

  • מתח, עצבנות, הזעה, חוסר סובלנות

מהם שלושת דפוסי החשיבה הדומיננטיים במצב של חרדה חברתית?
1. שימוש ברמת הכללה גבוהה כגון “תמיד זה קורה לי”, “אף אחד לא מבין אותי”, “כולם שונאים אותי”
2. שימוש במילות כפייה כגון “אני חייב להפסיק את זה”, אני מוכרח להתגבר על זה”, “אני צריך להפסיק להתבייש”
3. מיקוד במושפעות חיצונית “מה יחשבו עלי?”, “מה יגידו עלי?”, “הם יותר טובים/חכמים או מוכשרים ממני”

להפסיק את התקפי החרדה בלי לצאת מהבית – כל הפרטים כאן 

הוסף תגובה Leave a Reply