כ- 30% מהאוכלוסייה חווים תחושה של חרדה המלווה בסימפטומים פיזיולוגים כגון דפיקות לב חזקות,סחרחורות, קוצר נשימה.
אצל 3 מתוך 100 אנשים תחושות החרדה גורמות להימנעות מוחלטת מטיסה.
חרדת טיסה, הינה אחת מהחרדות היותר נפוצות. חשיפה לסרטי אימה, חדשות על תאונת מטוס סרטים על חטיפת מטוסים וכדומה מגבירים באופן משמעותי את הפחד מטיסה.
פחד מטיסה אינו פחד הגיוני, כל מי שחווה אותו מודע לכך. אנחנו יודעים שיש הרבה יותר תאונות דרכים מאשר תאונות טיסה. אך עם זאת המצב בו נוסע במטוס אינו בשליטה מעלה את החשש ומונע מההיגיון להשתכנע לוותר על הפחד.
התוצאה היינה הימנעות מטיסות או התמודדות עם סימפטומים פיזיולוגים של אי- נוחות לאורך כל הטיסה אשר הופכים את החופשה או נסיעת העסקים לבלתי נסבלת.
 חרדת טסה
איך מתבטאת חרדת טיסה?
• פחד מחוסר שליטה
• חשש מפני נפילת המטוס כתוצאה מתקלה טכנית.
• הפחד ממחבלים ומפיגועים על המטוס.
• פחד המתבטא בקלסטרופוביה (פחד ממקומות סגורים) אקרופוביה (פחד גבהים)
• התקפי פאניקה, אגורפוביה וקלסטרופוביה. (חוסר יכולת להימלט)
• חשש ממזג אוויר בעייתי – כיס אוויר, גשם חזק, שלג.
• מחשבות טורדניות
• תחושות פיזיולוגיות של חרדה (לחץ בחזה, סחרחורת, תחושת מחנק, הזעה)
 
כיצד ניתן להתמודד עם חרדת טיסה?
ראשית ישנן מגוון דרכי התמודדות וכל אחד יכול לבחור את הכלים היעילים ביותר עבורו. עם זאת, הימנעות מטיסה לאורך זמן מגדילה את החשש ולכן מומלץ להתמודד עם הטיסה, אולי להתחיל עם טיסות פנימיות קצרות תוך כדי שימוש בטכניקות חדשות להרגעה.
 
1. חשיבה חיובית – כל מחשבה שלך יוצרת את ההרגשה שלך, מומלץ לבחור מחשבה אחת המועילה לך, מחשבה על משהו טוב, משהו אחר, זאת יכולה להיות מחשבה על החופשה הכייפית שעומדת להתרחש. (מתאים מאוד להמראה)
2. נטרול המוח מהבעיה – ציור, צביעת מנדלה, מילוי תשבץ, משחק או כל פעילות דומה.
3. דמיון מודרך – יש מגוון רחב של תהליכי דמיון מודרך שונים לרגיעה וחיזוק פנימי, כאן באתר ניתן להאזין לדמיון מודרך לשינה עמוקה ורגועה.
4. מוסיקה – הכינו לכם MP3 עם מוזיקה נעימה ומרגיעה.
5. עזרה מקצועית – במידה ואין ביכולתך להניע את עצמך לפעולות אלה באופן עצמאי מומלץ לבחור טיפול אישי ממוקד לנושא.
 
מהו טיפול NLP לנטרול חרדת טיסה?
מדובר בתהליך קצר וממוקד מטרה, בין מפגש 1 עד ל 3 מפגשים של שעה.
רצוי להגיע לתהליך כאשר קיים יעד לטיסה כחודש חודשיים לפני תחילת התהליך במקרה ויש הימנעות של שנים מטיסות התהליך יכול להיות במספר מפגשים לנטרול מקור הפחד, טראומה ויצירת קידוד מחדש, התהליך מותאם לכל אדם על פי החוויה האישית שאיתה הוא מגיע.
 
> עוד לתהליך אישי ב NLP