7 דרכי התמודדות עם פחד קהל?

בטיפים הבאים אתמקד במצבים להם נדרשת הכנה מראש כגון ראיון עבודה, אודישן, הצגה עצמית, ראיון לטלוויזיה או כל עמידה מתוכננת אחרת מול קהל.
במצבים של חרדה חברתית ניתן להעמיק כאן בסרטון קצר וקולע.
 
1. ותרו על הפרפקציוניסטיות
אין מושלם! כל אחד עושה הכי טוב שהוא יכול בכל רגע, עשו את הכי טוב ושחררו את המושלם, פעמים רבות יהיו מצבים שדברים לא יהיו בשליטתכם, במצבים אלו התאימו את עצמכם לסיטואציה ברוגע והומור, אם מדובר בדבר שכן בשליטתכם אך טעיתם, גם כאן הומור יהיה כלי נפלא לפוגג את הלחץ.
 
2. לכל תשובה שאלה
הרבה אנשים חוששים משאלות מתקילות שאין להם תשובות עליהן, אין צורך להילחץ, אתם ודאי יכולים לעשות עבודת מחקר ולבדוק אילו שאלות יכולים לשאול אתכם, בין אם מדובר בראיון עבודה, אודישן או כל מעמד אחר. הכינו תשובות ועשו חזרה עליהן מול איש מקצוע או אדם קרוב. אם בכל זאת שואלים אתכם שאלה שאין לכם תשובה עליה תמיד אפשר לומר “שאלה טובה, אני צריך לחשוב על זה” או “אשמח לבדוק ולחזור אליך עם תשובה” זכרו אנשים מעריכים כנות.
 

8b0443cb-f8cb-4827-95a7-846c01737dc0

3. מודעות לשפת גוף
הגוף שלנו מדבר עבורנו, תקשורת מתחילה בשפת הגוף שלנו, היו מודעים לעמידה יציבה, איתנה, ידיים נינוחות, חיוך תמיד עוזר כאשר הוא מגיע בטוב טעם, הישירו מבט לאדם איתו אתם מדברים, אנשים אוהבים אנשים נעימים עם אנרגיה טובה
 
4. התאימו את סגנון הדיבור שלכם
סגנון דיבור הוא עולם ומלואו אך בתור התחלה שימו לב לטון ולקצב הדיבור שלכם, דיבור איטי מידי מדגיש את החששות שלנו, דיבור מהיר מידי לרוב לא יהיה ברור וידגיש עצבנות ולחץ ועלול לתת תחושה של רצון לסיים כמה שיותר מהר את המפגש. אם כך, דברו בקצב בינוני ונינוח, כנ”ל לגבי הטון, טון חלש מבהיר את חוסר הביטחון והאמונה, טון חזק מידי יכול להצטייר גם הוא כחוסר ביטחון או רצון להדגיש דבר מה, אם מדובר על ראיון עבודה לדוגמא כדאי מאוד לדבר בטון נעים לאוזן.
  
5. לסגל אמונה עצמית
אמונה בעצמנו מתחילה ממה שאנחנו חושבים על היכולות שלנו, חשבו על אירוע בו הצלחתם להביא את עצמכם בהצלחה לידי ביטוי, היזכרו באירוע הזה ודמיינו איך זה מרגיש בגוף לדעת שיש לכם את היכולת הזאת, את הכוח הפנימי הזה להיות טבעיים, חכמים, מוכשרים, חישבו על כך שאתם ראויים להצליח והתחברו לכך ברמת ההרגשה. החיוך יגיע מהר מאוד.
 
6. לחיצת יד
אם אתם חוששים ממפגשים חברתיים או מאנשים בעלי סמכות יכול להיות שאתם חווים הזעה בידיים במצבים מסוג זה, הזעה היא תוצאה של הפחד והמחשבות שלנו בראש, כאשר תעשו את כל התרגולים ותגיעו בביטחון גם ההזעה תפחת עד שתעלם. כדאי ללחוץ יד בביטחון, לחיצת יד יוצרת קירבה כבר בשלב הרושם הראשוני.
 לחיצת יד
7. התנסויות מרובות
לוותר לעצמינו זאת לא דרך התמודדות, כל למידה חדשה מגיעה מהתנסות, ככל שנעשה את אותו הדבר שוב ושוב הוא יהפוך להרגל טבעי שלנו, כך שלהימנע ממפגש חברתי או עמידה מול קהל ודאי לא יפתור את הבעיה אלא רק יעצים אותה. התכוננו והתמודדו כאשר אתם מציירים את התסריט הטוב ביותר.
 
 
 
 

הוסף תגובה Leave a Reply