7 דפוסי החשיבה המכניסים ללופ

7 דפוסי החשיבה שמכניסים ללופ חרדתי ומרחיקים אותנו מחיים של שקט וביטחון.
 
חוויית המציאות שלנו מורכבת מהפירושים שאנחנו מעניקים לאירועים אותם אנו חווים. פרשנות יכולה להיות חיובית ומקדמת או שלילית ומעכבת.
אספתי עבורכם את 7 דפוסי חשיבה מעכבים העלולים להכניס אותנו ללחץ וחרדה.
בדקו את עצמכם, כמה מהתבניות האלה קיימות אצלכם?
 
1 ) חשיבה מסננת
כשאנחנו מתמקדים רק בפרטים השליליים ולא מצליחים לראות את הטוב, את היש ולהכיר תודה.
 
2) חשיבה ב”שחור לבן”
כשהדברים או טובים או רעים, או נכונים או לא נכונים, אין מצבי ביניים, אין מקום לטעויות או לספק.
 
3) חשיבה בהכללות יתר
כשמגיעים למסקנה כללית, (ויוצרים אמונה) המבוססת על מקרה בודד
למשל, אם פעם אחת התעלפתי במסעדה אני אתעלף גם פעם הבאה אז אולי לא כדאי לי ללכת למסעדה, או אם נפגעתי ממערכת זוגית אז זוגיות “כל הגברים בוגדים”
 
4) קריאת מחשבות
כשנראה לך שזה ברור מה אחרים חושבים בלי שבררת את זה איתם.
במיוחד בקשר אליך, למשל “הוא בטח חושב שאני לא בסדר… היא לא אוהבת אותי…” וכו’
 
5) חשיבה קטסטרופאלית
מדמיינים את הגרוע מכל, מקצינים דברים (למשל עם כואב לי אז בטח יש לי סרטן…)
 
6) פרסונליזציה והשוואות
כשאנחנו מניחים שכל מה שאנשים אומרים או עושים קשור כתגובה אלינו באופן אישי.
אתם משווים את עצמכם לאחרים ובודקים כמה אחרים טובים מכם או חכמים מכם וכדומה.
אתם חושבים על כל מה שיש לאחרים ולכם אין. 
למשל, “הוא מצליח בעבודה”, “היא כבר הספיקה להתחתן ולהביא שני ילדים…” וכדומה.
 
7) חשיבה כפייתית
חשיבה מסוג “אני חייב לעשות את זה” “אני מוכרח”, “אני צריך”.
אתם שמים כללים נוקשים לגבי ההתנהגויות שלכם ושל אחרים. יש רק דרך אחת.
אין מקום לחופש הבחירה, אתם מאמינים שאם אתם לא תכריחו את עצמכם אולי זה באמת לא יקרה, אך החשיבה הזו הינה פרדוקסלית וגורמת לכם עוד יותר להישאר במקום.
 
 
רוב האנשים לא מודעים לתבניות האלה,
אחרים, מודעים אך לא יודעים איך לשנות את דפוסי המחשבה האוטומטיים וליצור שינוי עמוק שנשמר לאורך זמן.
 
חשיבה מסוג זה יכולה להוביל לתחושת תקיעות זמנית
ולא פעם לחוויית לחץ וחרדה.
 
הפעם אתמקד בנושא מאוד ספציפי, התקפי חרדה.
 
מהו התקף חרדה?
התקפי חרדה מתבטאים בתופעות פיזיות אשר יוצרות אצל האדם הרגשה של חוסר שליטה,
אי-אפשר לדעת מתי הם יבואו,
אך אחרי פעם אחת שחווית חרדה סביר להניח שאתה חווה כוננות תמידית וחשש מהפעם הבאה שהיא תבוא.

איך זה מרגיש?
החרדה מתבטאת בסימפטומים שונים מאדם לאדם רבים מדווחים על דפיקות לב חזקות, לחץ בחזה, חוסר באוויר, נשימות מהירות, תחושת מחנק זעה קרה, דפיקות לב מואצות, פחד חשש, מחשבות שאני הולך למות, מחשבה שהתחושה לא מוחשית, כאילו אני צופה על החיים, הכל מסתובב, מחשבות כגון: “האם זה אני?”, “מה קורה לי?”, “אני מרגיש לא כאן”, “למה זה קורה לי?” ועוד…

 
איך עובד המנגנון של החרדה ואיך ניתן לשנות את התחושות הלא נעימות?
החרדה היא כמו ווסת חום המורכב על מערכת החימום.
אם קבעת טמפרטורה בחדר של 23 מעלות והטמפרטורה בחדר עולה ל 24 מעלות,
הווסת מכבה את מערכת החימום.
באותו אופן, אם התת מודע שלך למד שדופק מהיר מוביל להתקף חרדה,
(התקף חרדה הוא כמו דגל אדום שמנופף ואומר לך להפסיק פעילות או לברוח)
כך כל פעם שעולה הדופק מועבר מסר של “סכנה” וצץ הפחד מההתקף הבא,
כך הווסת הפנימי עוצר אותך ומחבל לכאורה במאמצייך להמשיך לחיות חיים שלווים.
המנגנון הזה מופעל ומקבל הוראות מחלק ספציפי במוח שטמון בתת מודע,
המנגנון הזה פועל כמו טיל מונחה מטרה, מהרגע שהמטרה ברורה – הוא יוצא ופוגע.
 
תת המודע אינו מבדיל בין טוב או רע,
נכון או לא נכון, הוא מקבל הוראות ומיישם.
 
המנגנון הזה שנמצא בתת מודע, ניתן לשינוי.
הוא יפעל לכל מטרה ברורה.
אבל… יש דברים שהוא לא מבין, יש לו שפה משלו.
(למשל את המילה “לא” הוא לא קולט ולכן, אם אתם אומרים לו “לא לחשוב על ההתקף הבא”הוא שומע “ההתקף הבא, ההתקף הבא, ההתקף הבא…”)
 
על מנת לתכנת את המנגנון שיפעל באופן הרצוי לנו, עלינו לדעת איך לתקשר איתו,
איך להגדיר לו מחשבות ופעולות ספציפיות, במקום מה לא לעשות – מה כן לעשות,
על מה כן לחשוב, איזה מילים כן נכונות, איך לעשות ריסטרט למערכת וכדומה.
 
החדשות הפחות טובות הן שבגלל שתת המודע מנהל את המצב הזה, לא ברור לך למה זה קורה לך ואיך לתקשר עם תת המודע כדי להפסיק את התופעה הזאת. זה כמו “מתחבא מעינך” וזה ימשיך להחמיר ללא תקשורת עם תת המודע.
החשבות הטובות יש מסלול לתקשורת עם תת המודע שנחקר ונבדק והוא מאפשר ליצור שינויים ברמה העמוקה הזאת. (וכל אחד יכול להשתמש בו).
 
בתור התחלה תוכלו להיות מודעים לדפוסי החשיבה שציינתי כאן, זה כבר צעד ראשון.
אם אתם אנשים רציניים שאוהבים לשעות דברים לעומק ובצורה קלה ומאורגנת.
יש לי עבורך 2 אפשרויות שיאפשרו לך עוד היום לעבור לרמה חדשה של מודעות מחשבתית.
 
1 – החרדה מנהלת אותך?
הכירו את השיטה שתחזיר לכם את הביטחון והשקט לחיים.

תרגול ללא צורך לצאת מהבית, ללא כדורים,
ללא טיפול ארוך טווח
ובלי לשבור תכנית חיסכון.

 “להדליק את האור”
הערכה המשודרגת לנטרול חרדות (עכשיו במחיר השקה ) 
 
2 – “משאיפה לתוצאה”

ליצור תקשורת פנימית ותקשורת בין אישית המובילה לתוצאות רצויות
להפסיק לחזור על אותן טעויות, להפסיק לרצות אחרים,
להיות שלם עם ההחלטות שלך ולפעול בביטחון, רוגע ואסרטיביות.

 “משאיפה לתוצאה” 
 תרגול אונליין לשינוי מחשבות, רגשות והרגלי התנהגות  (בעלות סמלית) 
 
 
 

תגובות הוסף תגובה

  1. מעוניינת להפטר מהרגלים שלילים

    שמרית יחיאל |

    הגב

הוסף תגובה Leave a Reply